Vi søger en lærer

Thorsted Friskole søger en engageret og initiativrig lærer til indskolingen på fuld tid. Vi søger et menneske, der ønsker at give børnene livsmod og handlekraft, og som vil sætte et fagligt aftryk og blive en del af et stærkt fællesskab med børn, forældre og kolleger.

Hos os er der tid til at se det enkelte barn og indgå i en tæt relation med barnet og familien. Du bliver også en del af et rigtig godt lærerkollegium, hvor der er plads til faglig fordybelse, nærvær og dialog. Som lærer hos os bliver du medspiller i alle de processer, som definerer, hvilken skole vi skal være. Lige fra års- og læreplaner til at få vores store årlige teaterforestilling til også dette år at være den mest magiske nogensinde. Vi er grundige og systematiske, men har ikke snærende systemer. Vi er ekstremt fagligt ambitiøse og griber samtidig nuet og de muligheder, det giver os. I fællesskab med børn og forældre løfter vi hinanden, så det umulige bliver muligt - og fyldt af hverdagsglæde og begejstring for al den læring, som livet tilbyder os.

Du skal være forberedt på at skulle dække en bred fagrække og et stort aldersspænd, men særligt håber vi, at du sammen med os vil brænde for en faglig velfunderet og kreativ læseindlæring. Hos os arbejder vi med god tålmodighed frem mod livslang læsning, hvor motivation er særlig vigtigt. Vi arbejder med læsning i flere forskellige rammer, hvor vi for eksempel inddrager børnene fra de ældste klasser på skolen i læsemakker ordningen. Vi har også undervisning i mindre grupper, hvor tilgangen kan fokusere på brugen af hjælpemidler eller individuel læsetræning.

Vi leder især efter dig, der har erfaring med området og også gerne er uddannet læsevejleder eller lignende, men det er ikke et krav. Hvis du har stor faglig interesse for læsning og motivation for at videreuddanne dig på området, vil vi også gerne høre fra dig.

Thorsted Friskole er en Grundtvig Koldsk friskole fra 1873 med tilhørende børnehave. På skolen går der cirka 110 børn fra 0. til og med 9. klasse, og i børnehaven har vi plads til 35 børn. Vi er en veldrevet skole med stor søgning, hvilket betyder, at alle vores pladser er optaget til og med årgang ‘22.

Thorsted Friskole bygger på tillid. Vi tror på mennesker. Vi arbejder for, at barnet finder sin egen plads i det ligeværdige og forpligtende fællesskab. Vi giver børnene frihed og opbakning til at gå på opdagelse i deres styrker, kundskaber og færdigheder, så de kan få livsmod og handlekraft, være til stede i nuet og tage del i vores fælles fremtid.

Vi er en levende skole, hvor medarbejdere, børn og forældre indgår i et varmt og forpligtende fællesskab. Vi har læring og leg, sang og fortælling, udeliv og teater. Skolen bygger samtidig på ansvar og samhørighed, fælles pligter og traditioner og gode, nærværende samtaler.

Men: Det levende liv er ikke så let at skrive i en stillingsannonce. Selvom vi her ovenfor har gjort os umage for at beskrive stillingen og vores skole, er det alligevel svært at give dig det bedste indblik i hvad det vil sige at være lærer på Thorsted Friskole. Og vi forstår godt, at det er vigtigt, når man skal træffe beslutning om at søge en stilling.

Derfor vil vi give dig mulighed for at blive vist rundt på skolen, inden du skriver din ansøgning. Så kan du se skolen og få svar på eventuelle spørgsmål. Dette er ikke et krav for at søge stillingen, blot en mulighed som du er meget velkommen til at benytte dig af.

Kontakt os for aftale om rundvisning eller spørgsmål om stillingen:

Mads Madsen - skoleleder: mm@thorstedfriskole.dk / 25672177

Anna Skov Sørensen - viceskoleleder: as@thorstedfriskole.dk / 21782256

Ansøgningsfrist mandag den 5. juni 2023. Samtaler forventes afholdt i uge 24.

Ansættelsen er fra den 1. august 2023

Ansøgning sendes i en samlet PDF-fil til: stilling@thorstedfriskole.dk.

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling, og løn og ansættelse sker efter overenskomst mellem Skatteministeriet og LC.